W Thames British School Warsaw, nasza kultura wartości: C | A | R | E (dot. troski i dbałości o naszych Uczniów) kładzie największy nacisk na budowanie silnych, opartych na współpracy relacji pomiędzy wszystkimi zainteresowanymi stronami. Staramy się rozwijać i utrzymywać silne relacje na linii rodzic-uczeń-nauczyciel, mając na uwadze następujące aspekty:

Wspieranie połączenia i zrozumienia

Budując silne relacje pomiędzy rodzicami, a nauczycielami, nasi nauczyciele mogą znacznie lepiej zrozumieć swoich podopiecznych. Poprzez rozmowy z rodzinami, wychowawcy mogą zdobyć cenne informacje na temat pochodzenia dziecka, jego kultury, życia domowego i osobistych zainteresowań. Ta wiedza pomaga im tworzyć bardziej inkluzyjne, angażujące i odpowiadające na potrzeby dzieci doświadczenia edukacyjne w ich klasie.

Natomiast uznawanie oraz celebrowanie indywidualności każdego ucznia – nie tylko wzbogaca całe jego środowisko klasowe, ale także stwarza nowe możliwości wzajemnego uczenia się. Na przykład, gdy dzieci dzielą się swoimi unikalnymi tradycjami rodzinnymi i kulturowymi (z jakich się wywodzą) lub ulubionymi potrawami, może to zainspirować całą klasę do działań promujących eksplorację nowych kultur i wzbudzać w nich ciekawość świata i otwartość na rówieśników.

Budowanie zaufania poprzez komunikację

Kiedy rodzice ufają wychowawcom i nauczycielom, będąc z nimi w ciągłym kontakcie, są bardziej skłonni dzielić się ważnymi informacjami na tematy dot. rozwoju swoich dzieci. To zaufanie buduje się na konsekwentnej, otwartej i szczerej komunikacji. Gdy nauczyciele zadają przemyślane pytania i regularnie dzielą się codziennymi spostrzeżeniami oraz osobistymi anegdotami z dnia każdego dziecka, pokazuje to, że naszym nauczycielom naprawdę zależy i są zaangażowani w sukces wszystkich swoich uczniów.

Rozszerzanie nauki poza klasę

Informując rodziców o tym, co ich dzieci poznają w klasie, nauczyciele dają im możliwość utrwalania tych umiejętności i zainteresowań w środowisku domowym. Ta współpraca wzmacnia rozwój dzieci i sprzyja silniejszemu połączeniu między domem a szkołą.

Tworzenie komfortowego i pro-aktywnego środowiska, sprzyjającemu uczeniu się

Im więcej wychowawca wie o preferencjach, mocniejszych i słabszych stronach danego dziecka, tym skuteczniej może stworzyć wspierającą przestrzeń do jego nauczania i rozwoju. Niezależnie od tego, czy chodzi o proste włączenie jego ulubionego koloru do aktywności, czy o pamiętanie o wcześniejszych negatywnych doświadczeniach – takich jak strach przed psami – to spersonalizowane podejście pomaga dzieciom czuć się bezpiecznymi, zrozumianymi oraz zadbanymi (zaopiekowanymi).

Przeprowadzanie trudnych rozmów

Trudne rozmowy z rodzicami są czasem konieczne, ale silna, istniejąca wcześniej relacja znacznie ułatwia ich przeprowadzenie. Kiedy rodzice czują się dobrze poinformowani, są bardziej skłonni podchodzić do problemów spokojnie i konstruktywnie. Transparentna komunikacja od początku buduje wiarygodność i pomaga zapobiegać wszelkim nieporozumieniom.

Wczesne rozpoznawanie potrzeb

Bliska i częsta komunikacja między rodzicami, a wychowawcami pomaga we wczesnym wykrywaniu wszelkich trudności w nauce, problemów emocjonalnych lub behawioralnych, co pozwala na szybką interwencję i pełne wsparcie w codziennym szkolnym życiu uczniów.

Lepsze wyniki w nauce

Ogólnie rzecz biorąc, niezliczone badania wykazały, że silne relacje pomiędzy nauczycielami, a rodzicami oraz zaangażowanie rodziców w edukacje swoich dzieci – są jednym z najsilniejszych prognostyków sukcesu uczniów, szczególnie w wczesnych latach dzieciństwa. Poza wieloma holistycznymi korzyściami płynącymi z silnych relacji, które utrzymujemy między uczniami, rodzicami, a nauczycielami w Thames British School Warsaw, prowadzą one do znacznej poprawy wyników akademickich, poszerzając możliwości naszych uczniów, gdy ostatecznie przechodzą do szkolnictwa wyższego bądź następnie do budowania swoich przyszłych karier.

Silne partnerstwo i współpraca: nauczyciel-rodzic-dziecko nie tylko wspiera – ono przekształca atmosferę uczenia się dziecka na pozytywną. Pomaga stworzyć ekosystem edukacyjny, w którym dziecko jest w centrum, otoczone przez dorosłych współpracujących ze sobą, aby promować jego rozwój, naukę i dobrostan. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o Thames British School Warsaw, naszej wizji na edukację naszych dzieci i naszej kulturze dot. wartości C | A | R | E. Z niecierpliwością czekamy na możliwość poznania Was i Waszych rodzin!